Αγχώνεσαι ή λυπάσαι το φθινόπωρο; Υπάρχει λόγος για αυτό.

Όταν μιλάμε για εποχιακή κατάθλιψη, μάλλον έρχονται στο μυαλό σύντομες, κρύες μέρες του χειμώνα. Εξάλλου, το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων που βιώνουν εποχιακές αλλαγές διάθεσης αισθάνονται το μεγαλύτερο άγχος και άγχος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. χειμώνας.

Αλλά η εποχική συναισθηματική διαταραχή μπορεί να εμφανιστεί ανά πάσα στιγμή και σε οποιαδήποτε εποχή. Και τώρα, καθώς απομακρυνόμαστε από το καλοκαίρι και εγκαθιστούμε σε μια νέα φθινοπωρινή ρουτίνα, πολλοί άνθρωποι θα παρατηρήσουν ότι αισθάνονται λίγο πιο ανήσυχοι ή λυπημένοι από ό,τι πριν από έναν μήνα.

«Αυτή την εποχή του χρόνου, όταν οι μέρες γίνονται πιο σύντομες, μπορείς να αρχίσεις να αναπτύσσεις κάποια συμπτώματα ενός εποχιακού μοτίβου κατάθλιψης – ακόμα κι αν δεν φτάνει στο επίπεδο μιας ιατρικής διάγνωσης», δήλωσε ο Δρ. Έρικ ΓκόλντενΟ D., ψυχίατρος στη Δυτική Ψυχιατρική στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, είπε στη HuffPost.

Να γιατί η πτώση προκαλεί τόσο πολύ άγχος ή θλίψη

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η αλλαγή των εποχών επηρεάζει τη διάθεσή μας. Πρώτον, τα προγράμματά μας τείνουν να αυξάνονται το φθινόπωρο και μαζί με αυτό έρχονται νέες πιέσεις και ευθύνες που μπορούν να κάνουν ακριβώς αυτό επηρεάζουν την ευημερία μας.

Οι μέρες γίνονται επίσης μικρότερες και λιγότερο εκτεθειμένες στον ήλιο. Σύμφωνα με τον Δρ. Πολ Ντεσάνεπίκουρος καθηγητής ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Γέιλ, ο εγκέφαλος είναι πολύ ευαίσθητος στον κύκλο του φωτός και του σκότους.

Οι επιστήμονες εξακολουθούν να μαθαίνουν όλους τους τρόπους με τους οποίους το φως της ημέρας επηρεάζει τους νευροδιαβιβαστές στον εγκέφαλό μας που επηρεάζουν το πώς νιώθουμε, αλλά καλλιεργώ Απόδειξη Προτείνεται ότι μια αλλαγή στις εποχές μπορεί να οδηγήσει σε χημικές αλλαγές στον εγκέφαλο. Γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι τα χαμηλότερα επίπεδα φωτός της ημέρας συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα σεροτονίνης Ένας νευροδιαβιβαστής που συνδέεται με την κατάθλιψη και τη ρύθμιση της διάθεσης, είπε ο Golden.

READ  Παρακολουθήστε τη σύνοδο Σελήνης και Δία την Κυριακή

Τέλος, ο εγκέφαλος κάποιων μπορεί να αρχίσει να προετοιμάζεται για το γεγονός ότι πλησιάζει ο χειμώνας. Εάν έχουν βιώσει εποχιακή κατάθλιψη ή άγχος τα προηγούμενα χρόνια, εξήγησε ο Desan, μπορεί να ανησυχούν ότι η πιο δύσκολη περίοδος του χρόνου για αυτούς είναι προ των πυλών.

Οι εποχικές αλλαγές διάθεσης είναι ένα φάσμα. Σύμφωνα με τον Desan, τα στοιχεία έδειξαν ότι οι περισσότεροι Οι άνθρωποι αισθάνονται καλύτερα το καλοκαίρι σε σύγκριση με το χειμώνα, αλλά τα συμπτώματα μπορεί πραγματικά να διαφέρουν σε σοβαρότητα. Μερικοί μπορεί να έχουν πιο ήπια συμπτώματα, όπως έλλειψη ενέργειας, ενώ άλλοι αναπτύσσουν μείζονα καταθλιπτική διαταραχή.

Πολλά από αυτά επηρεάζονται από έναν συνδυασμό παράγοντες κινδύνου, όπως η βασική υγεία σας, το οικογενειακό ιστορικό και ο τόπος διαμονής σας, μαζί με την ηλικία και το φύλο σας. Ωστόσο, ο Desan είπε ότι η κύρια λύση είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται χειρότερα το χειμώνα και καλύτερα το καλοκαίρι.

Η λήψη όσο το δυνατόν περισσότερου ηλιακού φωτός μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη διάθεση.

Πώς να αντιμετωπίσετε το εποχικό στρες

Ο Golden είπε ότι δεν χρειάζεται να περιμένετε μέχρι τα συμπτώματά σας να γίνουν σοβαρά για να αρχίσετε να προσαρμόζεστε στις εποχιακές αλλαγές διάθεσης. Ακόμη και τα ήπια συμπτώματα, όταν δεν ελέγχονται, μπορούν να βλάψουν την ικανότητά σας να περνάτε τη μέρα σας όσο ομαλά θέλετε.

Το πρώτο βήμα είναι να ελέγξετε τον εαυτό σας και να σημειώσετε τυχόν αλλαγές στη διάθεση, όπως μείωση της ενέργειας ή των διανοητικών επιπέδων. Μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο να ορίσετε και να τηρήσετε μια ρουτίνα. Φροντίστε να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα.

READ  Το πιο συναρπαστικό πράγμα για την επιστήμη είναι όταν ανακαλύπτουμε ότι κάνουμε λάθος

Δεδομένου ότι το φως έχει τόσο βαθιά επίδραση στον εγκέφαλό μας, είναι απαραίτητο να εκτίθουμε σε λίγο φως κάθε μέρα. Μπορείτε να το κάνετε αυτό με φυσικό φως – με μολύβια κάποια στιγμή έξω – ή με θεραπεία με έντονο φως. Εάν ακολουθήσετε τη διαδρομή φωτοθεραπείας, ο Desan είπε ότι θέλετε μια συσκευή ιατρικού φωτός που να εκπέμπει 10.000 κλειδαριές (μπορείτε να βρείτε μερικές Οι προτάσεις του είναι εδώ).

Για να αποκομίσετε τα πλήρη οφέλη, θα θέλετε να κάθεστε μπροστά στο φως για περίπου 30 λεπτά κάθε μέρα, κατά προτίμηση το πρώτο πράγμα το πρωί. «Το φως είναι πιο δυνατό όσο πιο νωρίς το πρωί είστε εκτεθειμένοι σε αυτό», είπε ο Desan. Και παρόλο που μερικοί άνθρωποι θα παρατηρήσουν βελτίωση μέσα σε μια εβδομάδα, μπορεί να χρειαστεί περίπου ένας μήνας για να αρχίσει η θεραπεία με φως να αισθάνεται καλύτερα.

Ανεξάρτητα από αυτό, θα θελήσετε να παραμείνετε σε όλες τις δραστηριότητες που αποδεδειγμένα μας κάνουν να νιώθουμε καλά. Ό,τι κάνετε για να βελτιώσετε την υγεία σας – η τακτική άσκηση, η κοινωνικοποίηση και η ισορροπημένη διατροφή – επηρεάζουν το πώς νιώθουμε. Εάν αυτές οι στρατηγικές δεν βοηθήσουν ή εάν η κατάστασή σας επιδεινωθεί, επικοινωνήστε με το γιατρό σας για να συζητήσετε τα συμπτώματα και άλλες μορφές θεραπείας, όπως ψυχοθεραπεία και φαρμακευτική αγωγή.

Ακριβώς επειδή οι εποχικές αλλαγές διάθεσης είναι φυσιολογικές, δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποφέρουν μαζί τους. «Είναι σημαντικό να ακολουθήσουμε μια προληπτική και προληπτική προσέγγιση για να παραμείνουμε στην κορυφή», είπε ο Golden.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.