Η άσκηση δεν θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, λέει ο ειδικός στη διατροφή

Η άσκηση δεν θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος από μόνη της, ισχυρίστηκε με εντυπωσιακό τρόπο ένας από τους κορυφαίους ειδικούς της χώρας.

Ο καθηγητής Tim Spector, ένας παραγωγικός διατροφολόγος και συγγραφέας, συμφώνησε ότι η άσκηση είναι «εξαιρετική» για τη γενική υγεία σας, ειδικά την καρδιά σας.

Επέμεινε μάλιστα ότι «πρέπει να το κάνουμε όλοι».

Αλλά όσον αφορά την απώλεια βάρους, ο καθηγητής Spector υποστήριξε ότι η άσκηση “δεν έχει καμία χρησιμότητα από μόνη της”. Αντιβαίνει στη συμβουλή των υγειονομικών υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο ότι είναι «κλειδί» για την καταπολέμηση του φουσκώματος.

Ο καθηγητής Spector παραδέχτηκε ότι ενώ η άσκηση είναι «εξαιρετική για την υγεία σου» και «εξαιρετική για τη διάθεσή σου», δεν πρέπει να ασκείσαι μόνος σου αν «στόχος σου είναι να χάσεις βάρος».

Ασκηση

Ο καθηγητής Tim Spector (φωτογραφία παραπάνω) είπε ότι η άσκηση ήταν “χονδρικά υπερτιμημένη ως μια εύκολη λύση στο πρόβλημα της παχυσαρκίας”.

Η άσκηση – οποιουδήποτε είδους – παίζει στην πραγματικότητα πολύ μικρό ρόλο στην απώλεια βάρους, όπως αναφέρεται στο podcast του Stephen Bartlett The Diary of a CEO.

Ο καθηγητής Spector, ο οποίος εκπαιδεύτηκε ως επιδημιολόγος και απέκτησε φήμη για τον εντοπισμό του Covid κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είπε: «Όλες οι μακροχρόνιες μελέτες δείχνουν ότι δεν βοηθά στην απώλεια βάρους…

Έχει υπερβληθεί κατάφωρα ως μια εύκολη λύση στο πρόβλημα της παχυσαρκίας μας.

Όλες οι μελέτες το δείχνουν.

Η μόνη προειδοποίηση σε αυτό είναι ότι εάν αλλάξετε τη διατροφή σας, βελτιώσετε τη διατροφή σας και χάσετε κάποιο βάρος, η διατήρηση κάποιας άσκησης θα αποτρέψει την επανεμφάνισή του.

«Αλλά από μόνο του, αν δεν αλλάξετε τη διατροφή σας, είναι άχρηστο, και αυτό είναι πλέον γνωστό σε όλους τους ειδικούς και τις μελέτες της παχυσαρκίας».

Και πρόσθεσε, “Αυτό είναι υπέροχο για την υγεία σου, ασκούμαι. Είναι υπέροχο για τη διάθεσή σου, είναι υπέροχο για την καρδιά σου”.

READ  Πώς παίζουν ρόλο οι πρώιμοι φόβοι στο μελλοντικό άγχος και την κατάθλιψη

Πρέπει να το κάνουμε όλοι, αλλά καθόλου αν ο στόχος σας είναι να χάσετε βάρος.

Αυτός είναι ένας τεράστιος μύθος, που διαιωνίζεται ιδιαίτερα από τα γυμναστήρια και τις εφαρμογές γυμναστικής. Είπε: Είναι πλήρης ανοησία.

Τα σχόλια του καθηγητή Spector έρχονται σε αντίθεση με ορισμένες από τις πιο αξιόπιστες συμβουλές για την υγεία. «Το να είσαι δραστήριος είναι το κλειδί για να χάσεις κιλά και να το διατηρήσεις», λέει το NHS.

Προσθέτει ότι η κατανάλωση λιγότερων θερμίδων θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, αλλά η διατήρηση του λίπους μόνιμα «απαιτεί σωματική δραστηριότητα για να κάψετε ενέργεια».

Οι θερμίδες είναι ένας τρόπος μέτρησης της ενέργειας – είτε της ποσότητας που βρίσκεται στα τρόφιμα είτε της ποσότητας που καίγεται μέσω της δραστηριότητας.

Οι άνθρωποι παίρνουν βάρος όταν καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες από αυτές που καίνε μέσω των καθημερινών δραστηριοτήτων. Για να χάσετε βάρος, πρέπει να χρησιμοποιούνται περισσότερες θερμίδες από αυτές που λαμβάνονται.

Ως αποτέλεσμα, η μείωση των θερμίδων — ή η περισσότερη άσκηση — είναι τα πρώτα βήματα για πολλούς που αναζητούν μια αδύνατη σωματική διάπλαση.

Μιλώντας στο ίδιο podcast, ο καθηγητής Spector συμβούλεψε ότι οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν βάρος απλώς κοιτάζουν τη διατροφή τους.

Είπε ότι η μέτρηση των θερμίδων, αν και βραχυπρόθεσμα αποτελεσματική, είναι «απόλυτη μαλακία», επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι που τηρούν το βαρετό σχήμα «σταθούν ξανά στα πόδια τους».

Αντίθετα, συνέστησε να τρώτε περισσότερα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, να το κάνετε εντός 10 ωρών και να αποφεύγετε τα εξαιρετικά επεξεργασμένα προϊόντα.

Οι επίσημες οδηγίες προτείνουν ότι οι ενήλικες θα πρέπει να κάνουν 150 λεπτά μέτριας άσκησης ή 75 λεπτά έντονης άσκησης την εβδομάδα σε τέσσερις έως πέντε ημέρες.

Παραδείγματα έντονης άσκησης είναι το τρέξιμο, το κολύμπι, το άλμα και το ανέβασμα σκαλοπατιών.

READ  Ένα νέο είδος εξαφανισμένης εξωτικής σαύρας - τόσο παράξενο που έχει αναγνωριστεί ως δεινόσαυρος το μέγεθος ενός κολιβρίου

Παρόμοιες συμβουλές – που περιλαμβάνουν επίσης ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης δύο ημέρες την εβδομάδα – υπάρχουν και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η έλλειψη άσκησης, μαζί με την ανθυγιεινή διατροφή, έχει κατηγορηθεί για την αύξηση των επιδημιών παχυσαρκίας σε όλο τον κόσμο.

Τα δύο τρίτα των Βρετανών ενηλίκων είναι υπέρβαροι και πολλοί από εμάς αναμένεται να πάρουν βάρος στο μέλλον. Υψηλότερα ποσοστά στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σε άλλα νέα για την υγεία…

Η γιαγιά, 79 ετών, δέθηκε σε ένα καπάκι BIN και μεταφέρθηκε στο A&E αφού έσπασε το ισχίο της «επειδή δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο» – με τα δεδομένα του NHS να δείχνουν το 45% του 999 προσωπικού να έχει κολλήσει έξω από το A&E για τουλάχιστον 30 λεπτά

Τα κρούσματα Covid στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξάνονται εν μέσω φόβων για παραλλαγή «Kraken»: 1 στους 20 ανθρώπους μολύνθηκαν τα Χριστούγεννα μετά από διπλά κρούσματα τον Δεκέμβριο καθώς το NHS μάχεται με τη «διπλή πανδημία»

Οι νέοι γιατροί θα μπορούσαν να απεργούν για 72 ώρες τον Μάρτιο, προειδοποιούν για «μαχητικά» συνδικάτα που απαιτούν αύξηση μισθού 26%

Πώς πρέπει να χάσουν βάρος οι άνθρωποι;

Ο ειδικός σε θέματα διατροφής, καθηγητής Tim Spector, είπε ότι ορισμένοι άνθρωποι μπορούν να χάσουν βάρος βραχυπρόθεσμα περιορίζοντας τη θερμιδική τους πρόσληψη. Υποστήριξε όμως ότι σχεδόν όλοι «αναπηδούν» στο αρχικό τους βάρος και «πολλοί ξεπερνούν αυτό».

Υποστήριξε ότι η προσέγγιση – που υποστηρίζεται από το NHS ως ένας τρόπος απώλειας βάρους – είναι ένα «γίγαντα καμουφλάζ» που κρατά τους ανθρώπους εστιασμένους στις θερμίδες και όχι στην ποιότητα αυτού που τρώνε.

Ο καθηγητής Spector μοιράστηκε τις τρεις συμβουλές του για όσους θέλουν να αποκτήσουν υγιές βάρος:

Αποφύγετε τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα

Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα είναι τρόφιμα που έχουν υποστεί τεχνητή επεξεργασία και δεν είναι παρόμοια με τα αρχικά τρόφιμα από τα οποία προέρχονται.

READ  Εορτασμός της έκρηξης του όρους St. Helens | Γη

Συνήθως περιέχουν πολύ αλάτι, ζάχαρη, πρόσθετα λίπη και άλλα χημικά πρόσθετα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που έκαναν δίαιτα υψηλής επεξεργασίας κατανάλωναν 300 περισσότερες θερμίδες την ημέρα από τους ανθρώπους που έκαναν δίαιτα ελάχιστα επεξεργασμένη.

Ιχνος: Αν θέλετε να δείτε πώς επεξεργάζεται κάτι, δείτε πόσα στοιχεία υπάρχουν. Γενικά, όσο περισσότερα συστατικά, τόσο πιο επεξεργασμένα.

Δοκιμάστε να τρώτε με περιορισμένο χρόνο

Τρώτε όλα τα γεύματά σας μέσα σε ένα παράθυρο δέκα ωρών και στη συνέχεια νηστεύετε για 14 ώρες, οι περισσότερες από τις οποίες γίνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας ενώ κοιμάστε. Όπως εμείς, έτσι και τα μικρόβια του εντέρου μας πρέπει επίσης να ξεκουραστούν και να ανακάμψουν, ώστε να μπορούμε να δώσουμε χρόνο στην επένδυση του εντέρου μας να επισκευαστεί. Τα αποτελέσματά μας από τη Μελέτη Υγείας ZOE έδειξαν ότι αυτό μειώνει σχεδόν αμέσως οποιοδήποτε σνακ από τη διατροφή σας και, το πιο σημαντικό, αποτρέπει τους ανθρώπους από το σνακ αργά το βράδυ – το χειρότερο είδος σνακ για την υγεία μας.

Ιχνος: Η παράλειψη του πρωινού ή η καθυστέρηση του κατά μερικές ώρες είναι ένας εύκολος τρόπος για να παρατείνετε τη νηστεία σας.

Τρώτε 30 φυτά κάθε εβδομάδα

Αντί να εστιάσετε στον αριθμό των θερμίδων, εστιάστε στον αριθμό των φυτών την εβδομάδα.

Για άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος, συνιστώ να τρώνε μια ποικιλία διαφορετικών τροφών. 30 φυτά την εβδομάδα είναι κάτι στο οποίο πρέπει όλοι να στοχεύσουμε για να βελτιώσουμε την υγεία του εντέρου μας.

Ιχνος: Θυμηθείτε, το vegan δεν είναι μόνο φρούτα και λαχανικά, είναι επίσης ξηροί καρποί, σπόροι, βότανα και μπαχαρικά, επομένως είναι πιο εύκολο από ό,τι ακούγεται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *