Το απομονωμένο πλήθος: Το 40% των ενηλίκων περνούν μέρες χωρίς καμία πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση

Το απομονωμένο πλήθος: Το 40% των ενηλίκων περνούν μέρες χωρίς καμία πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση

ΛΟΝΔΙΝΟ – Στον υπερ-συνδεδεμένο κόσμο μας, μπορεί να φαίνεται ότι η μοναξιά ανήκει στο παρελθόν. Ωστόσο, μια νέα μελέτη δείχνει ότι ακόμη και στη μέση μιας πολυσύχναστης κοινωνικής ζωής, πολλοί από εμάς νιώθουμε βαθιά συναισθήματα απομόνωσης.

Η έρευνα, που ανατέθηκε από την OnePoll και ανατέθηκε από τη Zumba, συμμετείχαν σε 2.000 ενήλικες Βρετανούς και διαπίστωσε ότι το 40% είχε περάσει τουλάχιστον τρεις ημέρες χωρίς να συνομιλήσει πρόσωπο με πρόσωπο με άλλο άτομο. Ακόμη πιο εκπληκτικό είναι ότι το 28% ανέφερε ότι αισθάνεται μοναξιά ενώ βρίσκονταν σε μια κοινωνική εκδήλωση και το ένα τέταρτο από αυτούς ένιωθαν απομονωμένοι στο χώρο εργασίας τους.

Το φαινόμενο του «είναι μόνος σε ένα πλήθος» φαίνεται να επηρεάζει περισσότερο τους νέους, με το 60% των νέων 18-24 ετών να αναφέρει ότι αισθάνεται μοναξιά. Οι γυναίκες ήταν επίσης πιο πιθανό να αισθάνονται έτσι από τους άνδρες (38% έναντι 30%).

Λοιπόν, τι οδηγεί αυτή την επιδημία μοναξιάς; Μέρος του προβλήματος μπορεί να είναι η απροθυμία μας να είμαστε ανοιχτοί σε αυτά τα συναισθήματα. Μόνο το 14% των συμμετεχόντων είπε ότι μιλούν «συχνά» με άλλους για τη μοναξιά τους και το 62% πιστεύει ότι υπάρχει ένα στίγμα γύρω από το θέμα.

Αλλά η διατήρηση αυτών των συναισθημάτων μπορεί να έχει τεράστιο τίμημα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η μοναξιά επηρεάζει αρνητικά την αυτοπεποίθηση, τα επίπεδα άγχους και τον ύπνο για πολλούς ανθρώπους. Δύο στους πέντε (42%) δήλωσαν ότι ο ύπνος τους χειροτερεύει όταν αισθάνονται μόνοι και το 29% θεωρεί τον εαυτό του λιγότερο ελκυστικό. Η διατροφή επηρεάζει επίσης τρεις στους 10 ελεύθερους ανθρώπους.

READ  Οι χρονικές αντιστροφές ακούγονται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά αποδεικνύονται αληθινές

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν βήματα που μπορούμε να κάνουμε για να καταπολεμήσουμε αυτά τα συναισθήματα. Το 43% των συμμετεχόντων πιστεύει ότι η σύνδεση με κάποιον μέσω μιας κοινής εμπειρίας θα τον έκανε να νιώθει λιγότερο μόνος. Ένας τρίτος είπε ότι το να είσαι μέλος μιας κοινότητας ή ομάδας ή να πετύχεις ένα προσωπικό επίτευγμα μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συναισθημάτων μοναξιάς.

Το 43% πιστεύει ότι το δέσιμο με κάποιον για μια κοινή εμπειρία θα τους έκανε να νιώθουν λιγότερο μόνοι. (Πηγή εικόνας: BYU)

Εδώ είναι όπου δραστηριότητες όπως τα ομαδικά μαθήματα γυμναστικής μπορούν να παίξουν ισχυρό ρόλο. Η ψυχολόγος Angola Mutanda, η οποία συμμετείχε με τον Zumba σε αυτή τη μελέτη, συμφωνεί με αυτό το συναίσθημα.

«Οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους κοινωνικά όντα και η ψυχολογική έρευνα επιβεβαιώνει ότι πρέπει να ανήκουμε, να συνδεόμαστε μεταξύ μας και να νιώθουμε συνδεδεμένοι με τους άλλους – έτσι ζούμε και ευδοκιμούμε», εξηγεί ο Mutanda. «Έτσι, η αίσθηση αποσύνδεσης ή αποσύνδεσης από καλές σχέσεις με άλλους μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχική και σωματική μας υγεία – κάτι που έχει τονιστεί στην έρευνα».

Η Mutanda προσφέρει μερικές πρακτικές συμβουλές για όσους υποφέρουν από μοναξιά.

1. Αναπτύξτε επίγνωση οποιωνδήποτε άχρηστων συνηθειών που μπορεί να έχετε σχηματίσει όταν ένιωθα μοναξιά. Για παράδειγμα, γράψτε πότε παρατηρείτε την τάση να αποσύρεστε από τους άλλους και να απομονώνεστε — όταν το μόνο που θέλετε πραγματικά να κάνετε είναι να συνδεθείτε.

2. Όταν νιώθετε μια καθοδική συναισθηματική σπείρα να σέρνεται πάνω σας, κάντε κάτι διαφορετικό που σας βοηθά να αλλάξετε το πώς νιώθετε αντί να ευθυγραμμιστείτε με αυτό. Μπορεί να είναι τόσο απλό όσο να στείλετε μηνύματα σε έναν φίλο ή να πάτε μια βόλτα – η συμμετοχή σε ένα μικρό βήμα μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε τον έλεγχο και να αρχίσετε να σκέφτεστε και να αισθάνεστε πιο θετικά.

READ  Ένας σπάνιος ιός εξαφανίζει όλα τα κουνέλια σε έναν ζωολογικό κήπο στην περιοχή Bay

3. Διατάραξε γνωστές, καλά εξασκημένες αρνητικές σκέψεις που μπορεί να έχεις δημιουργήσει με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα, να θέλετε να συμμετάσχετε σε μαθήματα χορού, αλλά να αποτρέψετε τον εαυτό σας από το να το κάνει από φόβο ότι οι άλλοι θα σας κρίνουν αρνητικά. Αυτές οι ενοχλητικές αρνητικές αυτόματες σκέψεις (NATS) μπορούν να σας εμποδίσουν να επανασυνδεθείτε με τα πράγματα που αγαπάτε.

4. Ασχοληθείτε με νέες δραστηριότητες, καθώς αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιο θετική νοοτροπία και να δημιουργήσετε νέες συνήθειες. Ξεκινήστε από μικρά κάνοντας πράγματα όπως εθελοντισμός για να πάρετε καφέ στη δουλειά ή συμμετέχοντας ενεργά με συναδέλφους. Ή, στον ελεύθερο χρόνο σας, γιατί να μην αναζητήσετε τοπικές εκδηλώσεις που σας αρέσουν, όπως η εγγραφή σε μια συνεδρία γυμναστικής ή η εγγραφή σε μια λέσχη ταινιών.

5. Μερικές φορές, μπορεί να αισθάνεστε τόσο κολλημένοι ή συγκλονισμένοι που η ιδέα να δοκιμάσετε οτιδήποτε καινούργιο φαίνεται πολύ τρομακτική, και δεν πειράζει. Εάν δυσκολεύεστε, τώρα ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή για να λάβετε κάποια επαγγελματική υποστήριξη για να σας βοηθήσει να επιστρέψετε στην πορεία σας. Κλείστε ένα ραντεβού για να μιλήσετε με τον γιατρό σας, ο οποίος μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τους καλύτερους πόρους για εσάς.

«Η εμπειρία της μοναξιάς μπορεί να έχει διάφορες μορφές και γίνεται αισθητή από τον καθένα μας ξεχωριστά, γι' αυτό μερικοί άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται αποκομμένοι σε ένα πλήθος ανθρώπων ή αποκομμένοι από τις σχέσεις τους, ενώ άλλοι μπορεί να βιώνουν αισθήματα μοναξιάς όταν απομακρύνονται από το σπίτι ή ξεκινήστε μια νέα δουλειά, «Ή νιώθουν πένθος». Μπορεί επίσης να επηρεάσει την αυτοπεποίθησή σας και να σας κάνει να νιώθετε πολύ φόβο ή πολύ αμήχανα να πείτε σε κάποιον πώς νιώθετε πραγματικά, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μια σπείρα «σιωπής ταλαιπωρία» και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία σας. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν βήματα που μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε για να σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε τη μοναξιά, όπως η συμμετοχή στη σωματική άσκηση και η προσέγγιση άλλων για επικοινωνία και υποστήριξη.

READ  Οι επιστήμονες αποκτούν σκαθάρια κοπριάς για να συλλέξουν δείγματα DNA για μελέτες βιοποικιλότητας

Έτσι, την επόμενη φορά που θα νιώσετε το τσίμπημα της μοναξιάς, να θυμάστε ότι δεν είστε μόνοι που νιώθετε έτσι. Το πιο σημαντικό, να θυμάστε ότι υπάρχουν πάντα ευκαιρίες να συνδεθείτε, να συνδεθείτε και να υπενθυμίσετε στον εαυτό σας ότι ανήκετε.

Η συγγραφέας 72 Point Lucy Brimble συνέβαλε σε αυτήν την έκθεση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *