Αναζητήστε μια απόδραση από ένα ελληνικό νησί

Το Spicia είναι ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος 45 ποδιών 35 ετών που ανήκει σε διάφορους συνεργάτες. Δεν χρειάζεται να χαρακτηριστεί ως σκάφος αναψυχής για το ασυνείδητο. Αφού ταξίδεψε γύρω από την Κρήτη το περασμένο καλοκαίρι, το πλοίο τοποθετήθηκε στο ναυπηγείο της Ρόδου για ανακαίνιση.

Σχετικά δύο μήνες αργότερα, ενημερωθήκαμε τελικά την περασμένη εβδομάδα ότι το σκάφος ήταν έτοιμο να επιστρέψει στο Ισραήλ. Έφτιαξα βιαστικά μια ομάδα έξι ναυτικών με διαφορετικές εμπειρίες και σε σύντομο χρονικό διάστημα πετάξαμε από το αεροδρόμιο Ben-Gurion στη Ρόδο.

Το αεροπλάνο ήταν σύντομο, αλλά κατά την άφιξή μου, βρήκα τη βαλίτσα μου να λείπει με όλο τον εξοπλισμό μου. Η αεροσυνοδός δεν κατάφερε να σημαδέψει τη βαλίτσα με τον κωδικό παρακολούθησης, οπότε δεν υπήρχε ίχνος της βαλίτσας. Ευτυχώς, η πεθερά του γιου μου εργάζεται στο αεροδρόμιο και μετά από ενδελεχή έρευνα, βρήκε τη χαμένη και τη βαλίτσα και για ανακούφισή μου, στάλθηκε στη Ρόδο με την επόμενη πτήση. (Θυμίζει τον σκύλο του γιου μου που μεταφέρθηκε στον Καναδά, δραπετεύει και περιπλανιέται για 2 εβδομάδες στο αεροδρόμιο Ben-Gurion!)

Το λιμάνι του Μοντρόκι και η παλιά πόλη της Ρόδου είναι μια ευχάριστη περιπλάνηση μέρα και νύχτα. Πέρα από τεράστια κάστρα, ψηλούς σκοπιές και κυρτές εισόδους -που χρονολογούνται από τον 14ο και τον 15ο αιώνα- αποκαλύπτονται οι ψευδαισθήσεις των δρόμων και των σοκακιών με πολύχρωμα καταστήματα και εστιατόρια. Είναι μια πόλη που έχει ξεφύγει από την ιστορία των συγκρούσεων και της υποταγής, και σήμερα είναι μια πολύβουη μητρόπολη.

Φτάσαμε στην αποβάθρα το πρωί για να δούμε τη Spicia να τοποθετείται σε μια μεγάλη κούνια γερανού και το σκάφος να ξεφορτώνεται στο νερό χρησιμοποιώντας ιμάντες μεταφοράς. Οι αποφορτισμένες μπαταρίες και ένας ελαττωματικός μετασχηματιστής ήταν εμπόδιο για τα προϊόντα μας και σταμάτησαν το ταξίδι μας, αλλά άφησαν χρόνο για να ανακτήσουμε τη βαλίτσα και να παρέχουμε το σκάφος για το ταξίδι μας. Αρκετές ώρες γραφειοκρατικών διαταραχών της γραφειοκρατίας μας οδήγησαν.

READ  Ρωτήστε τον Έλληνα αμυντικό της Μπενφίκα, Κώστα Σημίκα

Το απόγευμα, με ισχυρούς ΒΔ ουρά ανέμους, αποπλεύσαμε από το λιμάνι του Montroach προς τον πρώτο μας προορισμό – το ελληνικό νησί Νίος Καστελόριζο, που βρίσκεται κοντά στο τουρκικό παράκτιο λιμάνι Gaz. Για να αναπληρώσουμε τους δυνατούς ανέμους, βελτιστοποιήσαμε την κύρια ραφή – μειώσαμε το μέγεθός της – αλλά στο μεγάλο εμπρός σκάφος – και εκμεταλλευτήκαμε πλήρως τη Γένοβα. Έφτασε πάνω από 8 κόμβους – Η Spicia όργωσε και διείσδυσε μέσω μικρών διογκώσεων – εξέτασε όργανα. Κάτω από ένα πανσέληνο, το σκοτεινό νερό από κάτω μας έλιωσε καθώς το σκάφος έκανε την πορεία του.

Το λιμάνι στο Νίο Καστελόριζο βρίσκεται κοντά στο τουρκικό παράκτιο λιμάνι Γκάζ. (Σύστημα: Graeme Stone)

Η νύχτα ήταν χωρισμένη σε τρεις βάρδιες – τρεις ώρες η καθεμία. Ταξιδέψαμε για δύο νύχτες – το επόμενο βράδυ, ταξίδεψα από τις 3 το πρωί έως τις 6 το πρωί και χάρηκα που είδα την ανατολή του ηλίου να κυλάει στον ορίζοντα σαν ένα τεράστιο χρυσό, κατακόκκινο, ματζέντα. Και πάλι, απολαμβάνω την ορατότητα του ηλιακού φωτός και τη θέα του νησιού που πλησιάζει.

Μπήκε στο Καστελόριζο, διασχίζοντας αρκετούς μικρούς γκρεμούς, αποφεύγοντας εμπόδια βυθισμένα στο νερό. Η μαρίνα βρίσκεται σε ένα μικρό κόλπο ασφαλείας, με μια στενή προκυμαία, με εστιατόρια και καφετέριες. Πίσω από το συγκρότημα, υπάρχουν παράξενες καλύβες με μπαλκόνια και ξύλινα κουφώματα για πόρτες και παράθυρα, όλα σε παστέλ χρώματα βγαλμένα από την παλέτα του καλλιτέχνη – και το χωριό ανεβαίνει στο λόφο, δίνοντας στην εικόνα μια ποιότητα ύπνου. , Με ένα κάστρο από πάνω – παρατηρήστε τη σκηνή παρακάτω.

Κάθε εστιατόριο έχει τον δικό του τοπικό οικοδεσπότη για γάτες για να κάθεται αδρανής στον ήλιο με επαληθευμένα κλειστά θρανία και να λυγίζει την ουρά τους για να υποδεχτεί τους επισκέπτες.

Ο Frappa – ένας παγωμένος εσπρέσο καφέ – είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε ένα χαλαρό πρωινό. Επιβιβαστήκαμε σε ένα ταξί για να μας πάρει για να εκπέμψουμε μια πύρινη λάμψη από μπλε κρότους – υποβρύχιες σπηλιές – που καλύπτουν όλο το μπλε φάσμα από τιρκουάζ έως λουλακί. Η είσοδος στο Grotto είναι μια σύντομη, χαμηλή διαδρομή – μόνο η άμπωτη μπορεί να διαπραγματευτεί και να κατέβει στο έδαφος της λέμβου. Βυθίζοντας τον εαυτό σας στο αναζωογονητικό, λαμπερό νερό – είναι σαν να ανακαλύπτετε το ελιξίριο της ζωής – εκπέμπει ενέργεια και ένα λαμπερό χαμόγελο.

READ  Ελπίδες για τον Γιώργο Παπαγιάννη στην Εθνική Ελλάδας

Το μεσημεριανό ήταν ένα υδάτινο εστιατόριο. Η τοπική μπύρα εκτιμάται ιδιαίτερα και εναρμονίζεται με τη δίψα που δημιουργείται από τον ήλιο της Μεσογείου. Η ελληνική σαλάτα – φρέσκα λαχανικά καλυμμένα με τυρί φέτα και περιχυμένη με ελαιόλαδο – με τραγανό ψωμί, είναι μια καλή προετοιμασία για ψητό locus, το οποίο είναι βασικό φαγητό που έχει αποκτήσει μια νόστιμη σχέση. Βρήκαμε μερικούς άλλους οικοδεσπότες που δεν μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά το εστιατόριο – δύο κατάφυτες, πολύ δυνατές, θαλάσσιες χελώνες – να ανταγωνίζονται με τις γάτες για να πάρουν τα υπόλοιπα.

Το απόγευμα η Spicea ταξίδεψε στην Πάθο, που βρίσκεται στη νοτιοδυτική γωνία της Κύπρου, και ταξίδεψε για 40 ώρες. Αρχικά φυσούσε καλός άνεμος και πάλι ταξιδεύαμε με βάρδιες όλη τη νύχτα. Φτάσαμε αργά το επόμενο βράδυ στο μικρό λιμάνι και δεχθήκαμε φιλική υποδοχή από την αστυνομία του Λιμενικού Σώματος – ωστόσο έπρεπε να περιμένουμε το επόμενο πρωί για την άφιξη των υγειονομικών υπαλλήλων πριν αποβιβαστούμε.

Κανόνισα να απολαύσω το Sabbath Sabbath στο Beth Sabbath την Παρασκευή το βράδυ – μετά από μια δροσιστική βουτιά στην τοπική παραλία. Το Beth Sabbath βρίσκεται κοντά στη μαρίνα – το ανακάλυψα με τη βοήθεια ενός όμορφου ταξιτζή. Πάντα χαρούμενος που βρίσκω το κέντρο της οικείας εβραϊκής ζωής ανάμεσα σε όλες τις ξένες ταξιδιωτικές εμπειρίες – και εστιάζω στην εβραϊκή αίσθηση. Το νόστιμο φαγητό ακολουθούμενο από προσευχές οδήγησε σε μια συνάντηση Εβραίων συναδέλφων ταξιδιωτών από όλα τα κοινωνικά στρώματα – μια εμπνευσμένη και ικανοποιητική εμπειρία.

Επιστρέφοντας στο σκάφος, ενώθηκα στο πλήρωμά μου, κάθισα κάτω από το φως του φεγγαριού, έπαιξα κιθάρα, τραγούδησα το τοπικό Osho και άκουσα τους ήχους της θάλασσας ενάντια στο σκάφος.

Το Σάββατο, επισκεφθήκαμε το περίφημο Αρχαιολογικό Πάρκο της Πάθου δίπλα στη Μαρίνα – που διακρίνεται για τη θαυμάσια συλλογή ψηφιδωτών, που χρονολογούνται από τους ρωμαϊκούς και πρώιμους βυζαντινούς χρόνους (1ος έως 5ος αιώνας), όταν η Πάθος εξελίχθηκε σε σημαντικό εμπορικό λιμάνι.

Το βράδυ του Σαββάτου, ταξιδέψαμε στο σκοτάδι και κατευθυνθήκαμε προς την Ασκελόν του Ισραήλ. Τα αστέρια φώτισαν τον ουρανό – περιμένοντας το φεγγάρι που ανατέλλει. Αποφύγαμε κάποιους ρηχούς βράχους πριν βγούμε στη θάλασσα.

READ  The Passing of a Greek Activist Pioneer: Sotheria Philos - Ελληνικό Δίκτυο

Το ταξίδι τη νύχτα παρουσιάζει τις δικές του προκλήσεις – οι αποστάσεις στο σκοτάδι μπορεί να είναι πολύ παραπλανητικές – ειδικά όσον αφορά τα πλοία που πλησιάζουν.

Ενώ ήμουν υπεύθυνος, παρατήρησα δύο λευκά φώτα και ένα πράσινο φως σε έναν σκοτεινό ορίζοντα. Σύμφωνα με το Maritime Conference – δύο λευκά φώτα υποδεικνύουν ότι το πλοίο έχει μήκος πάνω από 50 μέτρα. Τα πράσινα και τα κόκκινα φώτα πλοήγησης υποδεικνύουν την κατεύθυνση του κινούμενου πλοίου. Η μακρινή μάζα φαινόταν να κινείται με αξιοσημείωτη ταχύτητα στην πορεία ενός γαλαξία.

Ως καπετάνιοι, διδασκόμαστε να παρατηρούμε τη γωνία προσέγγισης του αντίθετου φωτός πλοήγησης. Εάν η γωνία της κατεύθυνσης του σκάφους μας δεν αλλάξει, γίνεται σαφές ότι είμαστε και οι δύο σε πιθανή σύγκρουση. Πήρα μετρήσεις διαμετακόμισης και πήρα ένα λαμπερό σημείο στην ακτή και τη γωνία που δημιουργήθηκε από το πράσινο φως που την πλησίαζε. Προς έκπληξή μου, η γωνία παρέμεινε η ίδια – ένα κλασικό εγχειρίδιο, με ένεση για την εκμάθηση του ωκεανού. Το σκάφος μας ήταν κάτω από τη θάλασσα. Είπα στο πλήρωμα να ξεκινήσει τον κινητήρα και να αυξήσει το γκάζι. Το σχήμα του πλοίου αναδύθηκε από το σκοτάδι και φόρτωσε τον προβολέα στο σκάφος μας. Έμοιαζε με ένα τεράστιο μεταλλικό τέρας, που βρυχόταν από ψηλά, ετοιμαζόταν να καταπιεί το σχετικά αδύναμο σκάφος μας – όνειρο ναυτικού – με μία μόνο επιλογή για μια αποφυγή απάντηση.

Έσπρωξα το γκάζι στην πλήρη θέση προς τα εμπρός και γύρισα το τιμόνι κατά 90 μοίρες – το τεράστιο ατσάλινο μινοντάρ πέρασε 30 μέτρα από την πλευρά του λιμανιού μας και πηδήσαμε στην άνοδό του. Η ανακούφιση που ήρθε μετά τη στιγμή της επικείμενης καταστροφής αντηχήθηκε στην παρουσία μας. Ίσως ένα πνεύμα του Σαββάτου να μας προσέχει θεϊκά – δεν το ξέραμε ποτέ – ωστόσο για το πλήρωμά μας, αυτή είναι η Brigitte Hakomel (μια ευλογία για όσους διασώζονται μπροστά σε σοβαρό κίνδυνο)!

Το ταξίδι της επιστροφής στην Ασκελόν τελείωσε με ασφάλεια.

Εξουσιοδοτημένος εξουσιοδοτημένος Ισραηλινός ξεναγός. israeljourneys@gmail.com.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *