Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου, 2024

Δείτε την ουσία του ελληνικού τοπίου από τον αέρα

Ημερομηνία:

Βρίσκεται στη βόρεια Ελλάδα, η χώρα των θαυμάτων των Μετεώρων απέχει τέσσερις ώρες οδικώς από την Αθήνα ή τρεις ώρες οδικώς από τη Θεσσαλονίκη. Πρωτοάκουσα για τα Μετέωρα πριν από μερικά χρόνια από έναν συνάδελφο και μετά από φωτογράφους που μαγεύτηκαν από την ομορφιά τους. Το μαγευτικό τοπίο των Μετεώρων διαθέτει γιγάντιους βράχους από βασάλτη που υψώνονται εκατοντάδες μέτρα στον ουρανό, εντυπωσιακούς βράχους που στεφανώνονται από πανύψηλα, «κρεμαστά» μοναστήρια.

Ελληνικά μοναστήρια

(Βίντεο: Gilead Topaz)

Το ταξίδι μας στα Μετέωρα ξεκίνησε με μια άνετη διανυκτέρευση στην όμορφη πόλη των Δελφών, σκαρφαλωμένη στον Παρνασσό, προσφέροντας μαγευτική θέα στον Κορινθιακό Κόλπο. Στους Δελφούς κάποτε βρισκόταν το Μαντείο των Δελφών, το πιο σεβαστό μαντείο στην κλασική Ελλάδα και η κύρια τοποθεσία για τους πιστούς του Απόλλωνα. Σήμερα, μπορείτε να περιπλανηθείτε στα εντυπωσιακά ερείπια που απηχούν την αρχαία ιστορία.

Μετά από μια ενδιαφέρουσα περιήγηση στις αρχαιότητες, συνεχίσαμε βόρεια προς τη λίμνη Πλάστρα, περνώντας εντυπωσιακά βουνά σκεπασμένα από σύννεφα και καταπράσινο τοπίο. Ήταν δύσκολο να πιστέψουμε ότι βρισκόμασταν στην Ελλάδα, η οποία συνήθως συνδέεται με νησιά και όμορφες παραλίες. Καθώς οδηγούσαμε μέσα από το εκπληκτικό τοπίο, περιμέναμε να βρούμε τουριστικά σημεία για μια γρήγορη στάση, αλλά φαινόταν ότι οι Έλληνες δεν έδωσαν προτεραιότητα να κάνουν την περιοχή φιλική προς τους τουρίστες. Βρεθήκαμε λοιπόν να οδηγούμε σχεδόν τρεις ώρες ασταμάτητα σε δρόμους με στροφές μέχρι να φτάσουμε στη λίμνη. Πριν από την άφιξη, η δυνατή βροχή και η ομίχλη έκλεισαν την ορατότητα και κατά την άφιξη, η ορατότητα ήταν κοντά στο μηδέν. Κάπως απογοητευμένοι από τον καιρό, αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε κατευθείαν στα Μετέωρα – μια απόφαση που αποδείχθηκε η σωστή.

Καθώς πλησιάζαμε στα Μετέωρα, μας υποδέχτηκε μια εκπληκτική θέα των δραματικών βράχων που δεσπόζουν πάνω από χωριά με απότομες κόκκινες στέγες. Αυτή η εκπληκτική θέα μας συνόδευσε στο ξενοδοχείο μας (Πύργος Αδράχτη), που βρίσκεται στην άκρη ενός γραφικού χωριού δίπλα στους βράχους των Μετεώρων.

Ξεμπλέξαμε γρήγορα και τρέξαμε προς τα βράχια. Ολόκληρη η περιοχή ήταν καλυμμένη με λευκά σύννεφα και γκρίζους ουρανούς – ιδανικός καιρός για φωτογραφία – κάτι που ενίσχυσε σημαντικά την αρχική εντύπωση που είχαμε όταν φτάσαμε για πρώτη φορά, προσφέροντας πανοραμική θέα ολόκληρης της περιοχής. Οι Έλληνες φρόντισαν να μην διαταράξουν το τοπίο, οπότε μετά από μια σύντομη στάση, περπατάτε προς μια φυσική πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για να θαυμάσετε την κοιλάδα. Φτάνοντας στο χείλος, η εκπληκτική και εντυπωσιακή θέα μας άφησαν άφωνους και μας κράτησαν εκεί μέχρι που ο ήλιος βυθίστηκε κάτω από τον ορίζοντα.

Μετά τη δύση του ηλίου, επιστρέψαμε στο χωριό για ένα νόστιμο δείπνο σε ένα κοντινό εστιατόριο. Κάθε εστιατόριο που επισκεφτήκαμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας ήταν φθηνό και απολαυστικά νόστιμο. Μια απολαυστική ανακάλυψη που κάναμε ήταν ότι αν δεν παραγγείλατε επιδόρπιο (και ήμασταν συχνά πολύ χορτάτοι), ο σερβιτόρος θα έφερνε ένα δωρεάν πιάτο επιδόρπιο στο τραπέζι. Συνήθως, είναι ένα καταπληκτικό σιμιγδαλένιο κέικ (που συνήθως δεν είμαι λάτρης του), αλλά έχουμε πιει και παγωτό και μπακλαβά.

Το επόμενο πρωί, ξεκινήσαμε να επισκεπτόμαστε δύο μοναστήρια. Τα Μετέωρα έχουν έξι ενεργά μοναστήρια, ανοιχτά για τους επισκέπτες να εξερευνήσουν την εξαίσια αρχιτεκτονική, τα έργα τέχνης και την εκπληκτική θέα που προσφέρουν. Τα μοναστήρια αυτά, που ιδρύθηκαν τον 14ο αιώνα, βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Κάθε μοναστήρι βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου, με πολλά σκαλοπάτια να ανεβείτε. Τα πιο προσβάσιμα έχουν περίπου 140 σκαλοπάτια, ενώ άλλα απαιτούν μια δύσκολη ανάβαση 300 ή περισσότερων σκαλοπατιών. Τα μοναστήρια προσφέρουν μια ματιά στη μοναστική ζωή, τον πολιτισμό και την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση, με σημαντικά θρησκευτικά αντικείμενα, εικόνες, ιερά βιβλία και εκπληκτικούς πίνακες ζωγραφικής. Σήμερα, χρησιμεύουν ως τόποι προσκυνήματος και δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα, επιτρέποντας στους επισκέπτες να γνωρίσουν το πνευματικό και αρχιτεκτονικό μεγαλείο των Μετεώρων.

Ο πρώτος μας σταθμός ήταν το Μοναστήρι Βαρλάμ, μια μεγαλειώδης και μεγαλειώδης εγκατάσταση με πολλά μεγάλα μπαλκόνια που προσφέρουν εκπληκτική θέα. Στο εσωτερικό, μπορείτε να περιπλανηθείτε στα δωμάτια του μοναστηριού και να δείτε πώς ζούσαν οι άνθρωποι στο παρελθόν, πώς είχαν προμήθειες τροφίμων και ό,τι ήταν απαραίτητο για τη ζωή στο μοναστήρι. Περάσαμε περίπου μία ώρα εκεί, συμπεριλαμβανομένου του ανεβοκατεβαίνοντας τις σκάλες, που ήταν ο μέσος χρόνος που αφιερώσαμε σε κάθε μοναστήρι.

Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε την κοντινή Μονή Μεγάλου Μετεώρου, ένα πολύ παλιό και μεγάλο μοναστήρι με εκπληκτική θέα που κόβει την ανάσα. Μέρος της γοητείας του είναι η υπέροχη θέα στη Μονή Βαρλάμ και στους γύρω βράχους. Στο μοναστήρι εκτίθενται αρχαιότητες και πίνακες που απεικονίζουν τη μοναστική ζωή και την κατασκευή.

Από εκεί, κάναμε μια σύντομη περιήγηση σε άλλα μοναστήρια και στην πόλη στους πρόποδες των βράχων – την Καλαπάκα. Η ίδια η περιοχή δεν είναι τεράστια και η πλήρης περιήγηση με το αυτοκίνητο διαρκεί περίπου μισή ώρα. Με το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ακόμα μπροστά μας, αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε πέρα ​​από τα Μετέωρα προς τους εντυπωσιακούς καταρράκτες της Παλαιοκαρίας, περίπου 50 λεπτά με το αυτοκίνητο. Αυτός ο καταρράκτης είναι ένας διπλός καταρράκτης και μαζί με το κοντινό πέτρινο γεφύρι και το γύρω τοπίο, προσφέρει ένα μαγευτικό μέρος που είναι δύσκολο να το αφήσετε. Το να φτάσετε στους καταρράκτες είναι εύκολο και μπορείτε σχεδόν να τον ανεβείτε με το αυτοκίνητο, καθιστώντας τον ένα εξαιρετικό μέρος για πικνίκ ή απλώς για να καθίσετε και να απολαύσετε την εντυπωσιακή θέα.

Πήραμε το δρόμο της επιστροφής στα Μετέωρα με μια μικρή στάση στην πανέμορφη πόλη των Τρικάλων, ακριβώς στην ώρα για το τελευταίο ηλιοβασίλεμα. Αυτή τη φορά, τοποθετηθήκαμε κοντά στον εντυπωσιακό βράχο της Δούπιανης, δίπλα στο χωριό Καστράκι, όπου βρίσκεται το ξενοδοχείο μας.

Τα Μετέωρα συνήθως συνδυάζονται με μια εκτεταμένη περιήγηση στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά δεδομένων των χρονικών περιορισμών και της αβεβαιότητας του καιρού (η βροχή δεν επιτρέπει φωτογράφιση με drone), το ταξίδι μας επικεντρώθηκε στα Μετέωρα, με σύντομες εκδρομές σε άλλες τοποθεσίες. . Αναμφίβολα θα επιστρέψουμε στην περιοχή.

READ  Φέρτε την ελληνική μυθολογία στο 'Orichalcum' ένα μίνι οικογενειακό παιχνίδι 4x

Σχετικά Άρθρα

Η ELIME ενισχύει τα ελληνικά λιμάνια με νέες συμφωνίες συνεργασίας

Πηγή φωτογραφίας: ELIME Θα βελτιωθούν οι ελληνικές θαλάσσιες υποδομές Βελτιώνει τις λιμενικές υπηρεσίες Στο πλαίσιο των τριών υπογεγραμμένων Μνημονίων...

Νέες πολιτικές για την τόνωση της ελληνικής οικονομίας

ΑΘΗΝΑ (AFP) - Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε μια νέα σειρά πολιτικών με στόχο την ενίσχυση της...

Toledo Greek Festival: Ένας οδηγός για εκδηλώσεις, διασκέδαση και πολλά άλλα

Ο 52ος ετήσιος εορτασμός του ελληνοαμερικανικού πολιτισμού, της πίστης και της κοινότητας στο Τολέδο ξεκινά την Παρασκευή στον...